Zvýšení sedla
Sundáme sedlo a zadní blatník...popř. kabely, které by nám mohli zavazet a např. autogenem nahřejeme trubky pod sedlem. Až budou trubky dostatečně nahřáté tzn. tak že se budou dát ohnout tak je ohneme do úhlu jakého potřebujeme a necháme vychladnout. Simson má rozhodně více sportovnější vzhled (na úkor pohodlí spolujezdce).
Laděný výfuk
Laděný výfuk plní funkci lepšího zvuku a především zvýšení max. otáček. Pro simsony se dají po úpravě kolena použít výfuky značky Hikone (levné 300kč), obyčejné za 500-800kč a dále výfuky značky Leo-Vince....cena okolo 2500kč.
Karburátor
Karburátor plní funkci plnění válce benzínem a zároveň vzduchem. Karburátor musí být v každém případě co nejpřesněji naštelovaný. U karburátoru můžeme zvětšit trisky nebo přímo zakoupit karburátor na simsony s větším difuzorem a triskami. Samozdřejmě čekejme větší spotřebu.
Sportovní vzduchový filtr
Zlepší zvuk motorky a do karburátoru jde více vzduchu. Po této úpravě je třeba naladit karburátor.
Válec 60/2, 60/4
Zvětšení kubatury je asi největší úprava. Nejen že při správném nastavení můžeme čekat větší výkon, ale i rychlost (záleží ale také na ostatních věcech jako např. laďák, karburátor apod...). Pro 70/2 je ovšem nutná mimo kompletní výměnu pístu i výměna klikové hřídele.
Válec 70/2, 70/4
Skoro ta samá úprava jako 60/2, 70/2 ale místo 2 máme 4 kanály na lepší plnění válce. 70/4 nutná výměna klikové hřídele.
Pozdvihnutí nádrže
Na mojem simsonu sem si,když jsem měl sundané sedlo připodložil asi o 3-4cm nádrž (na šroubku u sedla) sice to nejde nějak extra poznat, ale rozhodně to vypadá líp...vypadá vyšší.
Krácení blatníků
Sice nepraktická úprava ale motorka má potom více sportovnější vzhled. Na blatník si načrtnem jakoukoli fixou co půjde vidět přesný oblouk, ten poté vyřežeme např flexou. Blatník bude chtít zabrousit a znovu natřít.
nápady na facku
(Lišák, 23. 2. 2014 17:57)